Onderzoek 1: wat wil de consument?
Bij de introductie van nieuwe begrippen, zoals duurzaamheid en domotica, moet er aansluiting vinden tussen deze nieuwe begrippen en andere belangrijke waardes (comfortabel, status en ruimte) die de consument noemt. Er moet een balans worden gevonden tussen oud en nieuw, modern en traditioneel als het gaat over de introductie van domotica in de woning.
Onderzoek 2: literatuurstudie naar domotica
Domotica ontwikkelt zich snel en zal in de toekomst een vast onderdeel worden in het ontwerpen van leefruimtes. Domotica heeft als doel het verhogen van de flexibiliteit, de veiligheid en efficiëntie en het comfort.
Lees meer over deze literatuurstudie
Onderzoek 3: ook 55-minners hebben behoefte aan domotica producten
Niet alleen 55-plussers gebruiken domotica voor het langer zelfstandig wonen, ook andere mensen, met name de groep jonger dan 35 jaar, hebben behoefte aan domotica. Zij willen dan wel geen toepassingen om langer zelfstandig te wonen, maar ze staan wel open voor nieuwe technische mogelijkheden die het wooncomfort kunnen vergroten.
Onderzoek 4: domotica dringt steeds meer door in de badkamer
Volgens installateurs en detaillisten wordt domotica één van de trends op de sanitairmarkt, die steeds belangrijker zal worden. Dit blijkt uit een onderzoek die in 2007 is gehouden binnen de Nederlanse sanitairmarkt.
Onderzoek 5: afstudeerscriptie
Domotica bestaat al een tijdje en er is technisch ook veel nodig, maar de brede introductie en acceptatie van domotica is tot nu toe uitgebleven. Slechts de ‘innovators’ en enkele ‘early adaptors’ zijn in het bezit van domotica. De stap naar de early majority is nog niet gemaakt.
Onderzoek 6: onderzoek domotica uit periode 2
Het onderzoek dat in periode 2 van dit jaar is gedaan naar domotica.
Plaats een reactie